Dopingpolitik

VORES KLUB- JERES KLUB!

Formålet med dopingpolitikken er at beskrive foreningens holdning og bestemmelser på området således at foreningens medlemmer, forældre og trænere er bekendt med bestemmelserne på område.

DOPINGPOLITIK FOR SLAGELSE HÅNDBOLDKLUB?

1. Slagelse Håndboldklub tager afstand fra enhver brug af doping. Slagelse Håndboldklub finder det etisk forkert at anvende kunstige præstationsfremmende hjælpemidler til forbedring af medlemmernes præstationer.

2. Som medlem af Dansk Håndboldforbund under Danmarks Idræts-Forbund er Slagelse Håndboldklub omfattet af Danmarks Idræts-Forbunds dopingkontrolregulativ. Ligeledes underlægger vi os de til enhver tid gældende dopingregler og dopingpolitik hos Antidoping Danmark og Team Danmark.

3. Klubbens medlemmer er som følge heraf forpligtet til at deltage i de dopingkontroller, som måtte blive foranstaltet af Danmarks Idræts-Forbund.

4. Klubben og dens medlemmer er endvidere forpligtet til at efterleve de anvisninger og sanktioner, som måtte blive givet af Danmarks Idræts-Forbund i henhold til dopingregulativet.

5. Klubben vil informere medlemmerne om risikoen ved brug af doping og vil herunder deltage i de oplysningskampagner mod brug af doping, som måtte blive iværksat af Danmarks Idræts-Forbund og/eller Sundhedsstyrelsen, fx ved ophængning af plakater eller udlevering af materialer til medlemmerne.

6. Klubben vil i øvrigt fra sag til sag tage stilling til det etisk forsvarlige ved anvendelsen af andre kunstige hjælpemidler til forbedring af medlemmernes præstationer, herunder særlige helsekostpræparater m.v. Det er klubbens medlemmers eget ansvar at holde sig løbende orienteret om gældende dopingregler.

”BREDDEN- SKABER ELITEN”

NATIONALE REGLER FOR ANTIDOPING:

Der er to sæt antidopingregler i idrætten i Danmark: ’De nationale antidopingregler’ og ’Dopingreglement for motionsidræt’. Førstnævnte gælder for den organiserede elite- og konkurrenceidræt, mens andennævnte gælder for den organiserede motionsidræt. Yderligere gælder der en række regler for medlemmer af kommercielle motions- og fitnesscentre, som har en samarbejdsaftale med ADD.

MERE INFO HER

www.antidoping.dk